EKA E-POE MÜÜGITINGIMUSED

  1. ÜLDINE

1.1. Müügitingimused kehtivad  toodete või kaupade ostmisel EKA e-poes veebiaadressil https://pood.artun.ee/ (edaspidi tähistatud kui: e-pood).

1.2. Kauba müüjaks e-poes on Eesti Kunstiakadeemia (registrikood: 74000624, asukoha aadress: Harju maakond, Tallinn, Põhja-Tallinna linnaosa, Põhja pst 7, 10412, edaspidi tähistatud kui: müüja), telefon: +372 6267301, e-post: pood@artun.ee.

1.3. Müügitingimused kehtivad kõigi e-poest ostu sooritanud isikute (edaspidi tähistatud kui: klient) ja müüja vahel e-poe vahendusel kauba ostmisega tekkivatele õigussuhetele.

1.4. Lisaks müügitingimustele kohalduvad e-poest ostu sooritamisega tekkinud õigussuhetele Eesti Vabariigis kehtivad asjassepuutuvad õigusaktid.

1.5. Müüjal on õigus ühepoolset muuta ja täiendada müügitingimusi. Müüjal on õigus ühepoolselt muuta ka toodete ning teenuste hindasid e-poes.

1.6. Müügitingimuste muudatustest teavitatakse e-poe keskkonnas.

1.7. Tehingule rakendatakse tehingu toimumise hetkel (ostu vormistamisel ja tasumisel)  kehtivaid müügitingimusi ja hindu.

  1. HIND

2.1. Kõik e-poes müüdavate toodete hinnad on toodud e-poe toodete lehel eurodes ning sisaldavad Eesti Vabariigis kehtivat käibemaksu.

2.2. Sooduskoodi olemasolul arvutatakse toote allahindlus peale sooduskoodi sisestamist ostukorvis.

  1. TELLIMUSE VORMISTAMINE

3.1. Klient lisab toote ostukorvi pärast toote ning vajadusel suuruse valimist tootelehel, kasutades selleks nupu “Lisage ostukorvi”.

3.2. Ostukorvis on võimalik koguseid muuta ning tooteid ostukorvist eemaldada kuni toote eest tasumiseni.

3.3. Tellimuse vormistamiseks tuleb ostukorvis sisestada vajalikud andmed, valida makseviis (makseviisi “EKA sisene ost (sisekäive)” võivad kasutada vaid EKA koosseisulised töötajad ja selle puhul tuleb makse juurde märkida ka vastav finantsallikas või projektitähis), üleandmise koht ning vajutada nuppu “Maksa”.

3.4. Tellimus loetakse lõplikult vormistatuks pärast “Maksa” nupu vajutamist ja makse laekumist Maksekeskusele.

3.5. Müüja käsitleb e-poe tellimusi tööpäeviti kl 9–17. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile automaatse e-kirja. Müüja alustab tellimuse käsitlemist, kui klient on tellimuse kinnitanud ja tasunud kogu tellimuse eest.

3.6. Pärast tellimuse komplekteerimist saadetakse kliendile e-posti teel arve-saateleht, millega müüja kinnitab, et on kliendi tellimuse vastu võtnud ning millega loetakse müüja ja kliendi vaheline müügileping sõlmituks. Kui arve-saatelehel esineb vigu (mittesoovitud kaubad, kogused vmt), tuleb müüjat viivitamatult teavitada e-posti aadressil: pood@artun.ee.

3.7. Kliendi tellitud toote puudumisel tühistab müüja tellimuse. Müüja võib tellimuse tühistada nii osaliselt kui täielikult. Tühistatud tellimusest informeeritakse klienti koheselt tema poolt ostu vormistamisel märgitud e-posti aadressil. Osalise tühistamise korral võib müüja küsida kliendi soove jõusse jäänud tellimusega ümberkäimiseks – kas klient soovib, et ülejäänud tooted lähetatakse või soovib klient tellimuse nende osas samuti tühistada.

3.8. Toodete eest, mida müüjal ei õnnestu komplekteerida, maksab müüja kliendile raha tagasi maksimaalselt kolme tööpäeva jooksul. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.

  1. TASUMINE

4.1. E-poes sooritatud ostude eest tasub klient täies ulatuses.

4.2. Tellimuste eest saab tasuda e-poe veebikeskkonnas näidatud viisidel.

4.3. Tasumine toimub väljaspool e-poodi turvalises Montonio keskkonnas. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga- ja krediitkaardi andmetele. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja vahel sõlmitud lepingule.

4.4. Peale tellimuse esitamist ja kauba eest tasumist saadetakse kliendi e-posti aadressile tellimuse kinnitus koos e-poe müügitingimustega. Kauba üleandmisel lisatakse saadetisele arve.

  1. OSTETUD KAUBA ÜLEANDMINE/KÄTTESAAMINE

5.1. Kui kliendi ostetud tooted asuvad müüja laos Tallinnas, tagab müüja nende üleandmise  kliendile Eesti Kunstiakadeemia kommunikatsiooniosakonnas aadressil: Tallinn, Põhja pst 7, II. korrusel ruumis nr D207, hiljemalt seitsme tööpäeva jooksul peale tellimuse kinnitamist vastavalt müügitingimuste punktile 4.4. Kui müüjal tuleb tooted tellida tootjalt, edasimüüjalt vm kolmandalt isikult, on müüjal võimalik tooted kliendile üle anda alles peale nende saamist, mille kohta müüja saadab teate kliendi e-posti aadressile.

Ostetud kaubale tuleb kliendil või tema esindajal ise järele tulla tööpäeviti. Kaup väljastatakse isikut tõendava fotoga dokumendi (ID-kaart, pass või juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel.

  1. TAGANEMISÕIGUS, TOODETE TAGASTAMINE JA VAHETAMINE

6.1. Kliendil on õigus lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 kalendripäeva jooksul, esitades müüjale ühemõttelise, selgelt ning üheselt arusaadavalt sõnastatud taganemisavalduse müüja e-posti aadressile: pood@artun.ee.

6.2. Müüja e-posti aadressile saadetud taganemisavalduse kättesaamist kinnitab müüja kliendile saadetava teatega.

6.3. Toote tagastamise või vahetamisega seotud kulud tasub klient (v.a kui toode on praak või kliendile üle antud toode ei vasta tellitud tootele).

6.4. 14-päevane taganemisõigus ei kehti kauba puhul, mis on valmistatud kliendi tellimusel eraldi tema isiklikke vajadusi arvestades; suletud pakendiga asjadele, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel, kui pärast kohaletoimetamist on pakend avatud.

6.5. Klient on kohustatud tagastama toote 14 kalendripäeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest. Taganemistähtaega arvestatakse päevast, mil klient või tema poolt määratud kolmas isik (kes tuleb kliendi nimel kaubale järele), on saanud toote enda valdusesse.

6.6. Vastavalt VÕS § 493 peab klient kauba olemuse, omaduste ja toimimise kindlakstegemiseks tooteid käsitsema ja kasutama ainult samal viisil, nagu tarbijal on lubatud seda teha poes. Kui tooteid on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik selle olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on müüjal õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele. Siia kuuluvad originaaletikettide eemaldamised toodetelt, toote määrdumine vms, mille puhastamiseks/kõrvaldamiseks on vaja toodet keemiliselt töödelda vms.

6.7. Tehingust taganemisel tagastab müüja kliendile tema poolt tasutud summad, kandes tagastatava summa kliendi pangakontole viivitamatult kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul peale toote jõudmist müüjale või kliendi poolt esitatud tõendi saamist toote tagasisaatmise kohta. Müüjal on õigus tasutud summade tagastamisega viivitada seni, kuni klient on toote tagastanud või esitanud tõendi toote tagastamiseks üleandmise kohta postiasutusele.

6.8 Juhul, kui klient soovib toote vahetamist, parandamist või asendamist, peab ta sellest müüjat teavitama viivitamatult, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest arvates, saates sellekohase selgelt ning üheselt arusaadavalt sõnastatud teate müüja e-posti aadressile pood@artun.ee. Kui müüjale tagastatud toodet ei ole võimalik välja vahetada kliendi soovitud asendustoote puudumise tõttu, võtab müüja kliendiga ühendust.

  1. PRETENSIOONI ESITAMINE

7.1. Müüja vastutab kliendile müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest kliendile, sellest esimese aasta jooksul asja üleandmisest kliendile eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Vastava eelduse ümberlükkamine on müüja kohustus.

7.2. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni, saates vastava info e-posti aadressile artun@artun.ee või kirjalikult Eesti Kunstiakadeemia postiaadressile Põhja pst 7, 10412 Tallinn

7.3. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument. Müüja vastab kliendi esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 kalendripäeva jooksul pretensiooni saamisele järgnevast tööpäevast arvates.

7.4. Lepingutingimustele mittevastava toote korral on kliendil õigus nõuda müüjalt kohustuse täitmist, taganeda lepingust või öelda leping üles ning nõuda kahju hüvitamist, hinna alandamist, rahalise kohustuse täitmisega viivitamise korral nõuda VÕS § 113 sätestatud viivist.

7.5. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas üleandmise/kättesaamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.

7.6. Müüja ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist tarbija tegevuse või tegevusetuse tõttu (vale kasutusviis, õnnetusjuhtum vms) või kui tegemist on asja tavapärasest kasutamisest tingitud normaalse kulumisega.

7.7. Kui e-poest ostetud tootel on puudused, mille eest müüja vastutab, parandab või asendab müüja puudusega tarnitud kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab müüja kliendile müügilepingu alusel puudustega toote eest makstud summa kliendi poolt näidatud pangakontole hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul peale seda, kui klient on tagastanud müüjale tema valduses oleva puudustega toote ja müüja on selle kätte saanud.

  1. VAIDLUSTE LAHENDAMINE

8.1. Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametisse (Pronksi 12 Tallinn 10117, https://www.ttja.ee) ja Tarbijavaidluste komisjoni (Pronksi 12 Tallinn 10117, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Harju Maakohtusse. Tarbijavaidluste komisjoni menetluse tingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada kliendi ja müüja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Kliendi kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.

Lisaks on võimalik e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole, elektrooniline keskkonna ODR-platvormi kaudu (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine), mis asub aadressil http://ec.europa.eu/odr. Kaebuste läbivaatamine on pooltele tasuta ning kaebuse saab esitada eraisik, kes on kaupu või teenuseid ostnud isiklikuks kasutamiseks, mitte kutse- või tööalasel eesmärgil. Euroopa Liidu tarbijate nõustamiskeskuses Eestis kontaktandmed on: Endla 10a Tallinn 10122, consumer@consumer.eehttps://consumer.ee.

  1. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE

9.1. E-poe tellimuste keskkonnas säilitatavaid andmeid kliendi ja tema tellimuste kohta käsitletakse konfidentsiaalse informatsioonina. Müüja ei avalda talle teatavaks saanud andmeid kolmandatele isikutele.

9.2. Andmeside kliendi ja pankade ning kaardimaksekeskuse vahel on krüpteeritud, mis tagab kliendi isikuandmete ja pangarekvisiitide turvalisuse. Müüjal puudub ligipääs kliendi konfidentsiaalsetele panga- ja maksekaardi andmetele.

9.3. Kliendi poolt müüjale ostu sooritamisel esitatud isikuandmed on kaitstud ning neid töödeldakse vastavalt isikuandmete kaitse seaduse nõuetele. Isikuandmeid kogutakse ning neid töödeldakse järgmistel eesmärkidel: ostuanalüüside ja kokkuvõtete tegemiseks, kliendile pakkumiste tegemiseks, aga ka kliendi rahulolu küsitluste korraldamiseks.

9.4. E-pood saadab kliendile uudiskirju ning pakkumisi kliendi e-posti aadressile ainult juhul, kui klient on selleks avaldanud soovi sisestades veebilehel e-posti aadressi ning andnud teada oma soovist otsepostituse teadete saamiseks.

9.5. Kliendil on igal ajal võimalik loobuda e-postile saadetavatest pakkumistest ja uudiskirjadest andes sellest müüjale teada e-kirja teel või järgides pakkumisi sisaldavas e-kirjas toodud juhiseid.

9.6. Kliendi isikuandmeid töötleb Eesti Kunstiakadeemia (registrikood: 74000624, asukoha aadress: Harju maakond, Tallinn, Põhja-Tallinna linnaosa, Põhja pst 7, 10412, telefon: +372 6267301, e-post: artun@artun.ee).

9.7. Eesti Kunstiakadeemia võib volitada isikuandmeid töötlema teisi juriidilisi isikuid (volitatud töötleja) tingimusel, et sellise töötlejaga on sõlmitud leping, mille kohaselt volitatud töötleja on kohustatud hoidma töödeldavad isikuandmed konfidentsiaalsetena ning tagama isikuandmete kaitse vastavalt seaduses sätestatud nõuetele. Ajakohane juriidiliste isikute nimekiri on määramata isikute ringile kättesaadav Eesti Kunstiakadeemia veebilehel.